onsdag 23 maj 2012

Stolt mamma

Idag har jag varit på utvecklings samtal för min son. Han är en aktiv kille med många järn i elden. Älskar matte i skolan och har inte varit så intresserad av bokstäver men sen han börja läsa har det blivit mer intressant. Min son går i första klass nu och snart har han sommar lov så då var det dax för utvecklingssamtal. Han når upp till kraven i skolan för matte, bild, no musik mm. Ja det står så i omdömet att han kan hålla ton så det är väl tur att jag ej går i skolan om det är ett krav man skall klara av. för jag kör många olika toner samtidigt.
Det som han har lite svårt med är att skriva och nåde inte upp till kraven där men han har svårt att säga visa ljud r blir till l och d blir till t b blir p när han läser och då är det ju också svårt att skriva. Men det är inget jag är orolig över för han fixar det i andra klass. Det jag dock tycker är intressant att de alltid i sista stund skall komma och säga att ja han/hon når inte riktigt upp till kraven. Med tre veckor kvar till sommar lov hur ska man då ha chansen att få hjälp att nå upp till kraven. För jag har pratat med en del föräldrar med äldre barn än mina och det är alltid på slutet som skolan informerar föräldrarna hur det ligger till.
Men är helt övertygad att han fixar det efter lovet.

Taket är på plats nu i köket och gips och spackling blev gjord idag imorgon ska vi handla tapet och golv. Vi ska även köpa lite hus färg då jag målar lekstugan och när den är klar tar jag verandan. Lite senare kanske vi börjar på med huset:-) Ha det bra och va rädd om er Kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar