lördag 2 mars 2013

Tankar





Men sitter nu här och tänker på vad jag igentligen vill göra. Denna månad är ju grym ekonomisk för oss då jag betalade resan och sedan kom jag på att studielån skulle betalas i maj plus nån till räkning då jag ej vet om jag har någon inkomst så det blev många extra utgifter för att sommarn skall bli så smärtfri som möjligt ekonomiskt. Ska ju åka till norge några gånger men vet ju inte hur många gånger det blir så det gäller ju att försöka göra en plan för att räkningarna skall betalas i sommar.

Men jag vet inte om jag vill fortsätta jobba på hemsjukvården när jag kommer tillbaks, fast å andra sidan så har jag inte gjort något annat så vad skulle jag passa som. Jag vill ha ett jobb som jag trivs med, känna som jag gör nytta och känna att jag gör ett bra jobb och man får se glädje hos de människor man möter. Det kanske blir så igen bara jag får vara ledig ett tag fast blir det inte så måste jag väl leta ett nytt jobb.
Jag vill ju kunna komma hem och vara nöjd med det jag gjort på jobbet och ha energi kvar till min familj.

Jag vill att barnen skall få se och prova på en massa saker, jag vill att de skall känna att de alltid kommer först och vet att jag finns där jämt för dem.
Men samtidigt vill jag ju ha de tryggt ekonomiskt och då jag inte har nån super hög lön nu vill jag ju inte ta ett jobb som gör att jag får mindre lön.
Ja det är många funderingar på vad man ska göra. Vi får se hur jag känner efter somman. Nu ska jag spela kort med grabbarna, brasan är tänd och det har precis slutat snö så kanske vi får se solen idag fast det är nog inte så stor chans idag.
Ha en fin dag och va rädd om er Kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar