måndag 6 april 2009

Sovrummet

Ja som jag nämnt i tidigare inlägg håller det på att målas i sovrummet, dörrarna till garderoben skall målas så därför ser det så här fint ut just nu. Not Kistan som vi förvarar sängkläder håller nu på att bli vit målade första lagret igår och hoppas ork finns ikväll för andra lagret
Den byrå vi fick i ställe för min då jag och yngsta sonen byte har nu fått vit färg och står klar att användas

Å sängborden har fått ett nytt lager vit färg då det gamla har nöts bort på visa ställen. Så ikväll blir det mer målning och dörrarna måste vi spakla först så dom hoppas jag kunna måla nästa vecka för det ska ju slipas en hel del på dom sen urk.
Men jag visar då dom är klar.


Annars har jag jobbat idag och det har varit lite metalt jobbigt då vi har några palliativa patienter, och det är ju inte direkt fysiskt jobbigt men ibland väldigt metalt jobbigt då den drabbade inte vill dö å har ångest eller så att anhöriga har jobbigt med insikten. Men samtidigt kan det vara väldigt fridfullt och fint.
Ha det bra kram jessica



6 kommentarer:

  1. Oj vad ni håller på!!!! Ska bli roligt att se det färdiga resultatet.

    Vad jobbigt det lät på ditt arbete.

    Kram/Helena

    SvaraRadera
  2. Det blir riktigt fint med lite vit färg :)

    Känner igen dina tankar väldigt väl.. Om arbetet alltså. Har själv jobbat i hemsjukvården i några år, läser nu till sjuksköterska, och jag tror inte man någon gång tycker att det är lätt med palliativa patienter. Men man lär sig & bemöta dom och lämna arbetet utanför då man väl är hemma. Lycka till! Kramar från Ardisia

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli fint det där du.:-) Kramis

    SvaraRadera
  4. Hej min vän!
    Vad gullig du är då vet jag att jag kommer ha dig som kund i allafall det känns ju bra!
    Du är för gullig!
    Hoppas att du får en underbar dag och att du njuter av våren tror att din projekt kommer att bli toppen! Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Vad duktiga ni är som fixar och donar. Ska bli spännande att se det färdiga resultatet senare. Ha en fortsatt bra dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Det kommer att bli jättefint! men det kan vara jobbigt att ha det rörigt under tiden man håller på...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera