söndag 19 februari 2012

Fick leka ambulans


Ja helgen började lite dramatiskt här för natten till fredagen ringer telefon klockan 4 på natten. Det var min pappa som ramlat en dag tidigare och nu hade han så ont att han inte visste vart han skulle ta vägen. Så det var bara att kliva upp och åka å hämta honom för han skulle ju inte åka ambulans.
Väl inne på sjukhuset mötes vi av en vänlig men att så jobig ssk som tyckte de var ett hälsocentrals ärende. Men då växte hornen i min panna och jag klev fram å sa nej de här är då verkligen inget hc ärende då kl är 6 på morgonen och han har fått mer ont inte mindre så det måste bli en rtg . Å då jag är distriktssköterska kan jag men viss säkerhet säga att det inte är som det ska med hans rygg. Och efter mycket om och men kom vi in han fick lägga sig och jag sprang ut och bad om värktabletter. Sen måsta jag efter ett tag åka på jobbet men var in och kollade till han nån gång. Det blev en rtg å småningom och sedan hände det saker. Bilderna skickades till uppsala då det var en spricka på 12 ryggkotan. Så han vart inlagd och fick en korsett som han nu skall ha i 6 veckor då han ej får böja på ryggen. Han har varit inlagd på sjukhuset hela helgen och ev får han gå hem imorgon eller på tisdag. Men han får ju bara sitta kortare stunder å det blir till att få åka ambulans hem.
Skulle så gärna vilja se ssk som sa att det var ett hc ärrende nu.
Blir så trött på sånt där. Men nu gick det ju ändå br, men hade jag inte varit med hade nog pappa åkt och väntat på att hc skulle öppna och vem vet vad som hade hänt då när han nu inte får böja på ryggen eller sitta längre stunder.

Ha en bra dag imorgon kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar