måndag 4 februari 2013

Orkar jag.......

Idag visar jag en lånad bild, för den passar lite hur jag känner mig. Lite sliten och kantstött:-). Som ni vet så jobbar jag som distriktssköterska. Det har varit en väldigt tung vinter då jag och en kollega hade ansvaret för ett stort distrikt, som vi egentligen skulle vara tre att sköta. Sen på slutet vart jag ensam. Nu har vi gått över till kommun och mitt distrikt har blivit två distrikt som vi är fyra distriktssköterskor som har hand om. Det vore nu jag skulle tycka att gud va skönt och gud va bra. Men i och med att lugnet kom så hade jag även tid att känna efter hur jag egentligen mår och det är inte så bra. Sover mer än nio timmar per natt men känner som jag skulle behöva sova mer, jag orkar inte ta tag i något och vill helst bara sitta hemma under en filt.Risken är att jag har blivit utbränd som det så fint heter. Ska testa denna vecka att se om det blir bättre annars så skall jag träffa en läkare i slutet av veckan så får vi se hur det blir. Jag har i och för sig bara två månader kvar för sedan går jag på tjänstledigt i 6 månader, men som jag känner nu vet jag ej om jag har ork att jobba tills dess eller om jag är en bra distriktssköterska om jag kämpar på. Men vi får se hur det går. Ta hand om er kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar