torsdag 21 februari 2013

Tjej dag

 Sitter nu här med en kopp kaffe och en varm filt, brasan är tänd och en massa ljus brinner. Sitter och tar det lugnt och barnen är i skolan så det är tyst. Men de är ju det som är meningen med min sjukskrivning att jag ska ta det lugn och tänka på mig själv. Jag mår lite bättre men det känns fortfarande tungt. Men jag har sett ljuset i tunneln även om det känns en bit bort. Men jag har fått mig en tanke ställare och vet att man inte kan köra på hela tiden. Sedan när barnen kommer hem ska vi in till stan, mellersta grabben ska på kalas på fredag så vi måste inhandla en present.

Tänkte då även passa på att ta en liten tjejdag med dottern. Som jag har närt tidigare har ju min bonus dotter börjat bo här varannan vecka. Tjejerna är nära i ålder så det har varit både bra och dåligt mellan dem, det har varit kamratskap och avundsjuka.  Just nu är det rätt bra mellan dem, men det har varit väldigt mycket tävling mellan dem. Min dotter är lillasyster men på flera saker är hon tidigare än storasyster och  det har varit lite jobbigt för storasyster att  lilla syster kan saker tidigare. Så allt blev en tävling mellan dem, samtidigt som  det var avundsjuka så ville dom vara med varandra så dom härmar varandra och drev varandra till vansinne.  Men  nu har det som sagt blivit bättre då vi pratat med båda att man är olika och det är okey och att de inställe för att tävla kan dra nytta av varandra. Iställe för att min bonus dotter kommer varannan helg och det blir ovant både för henne och dom andra då de är tillsammans då det är så sällan har dom nu en vardag som är varannan vecka och man  får en vardag. Vilket gör att dom lär känna varandra bättre.
Så det har blivit mycket bättre nu när vi har varannan vecka. Men inför detta måsta jag uppdatera bonus dotterns kläder då hon behövde mer kläder här. Så idag ska jag och dottern gå en sväng på stan och kolla om hon hittar något nytt som hon vill ha, så hon känner att även hon får lite kläder:-) Så vi tar en tjejdag på stan. ha det bra och va rädd om er Kram jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar