tisdag 29 november 2011

Barn och djur

Idag hade jag tänkt skriva ett annat inlägg men det blir det här. Tänk hur man kan vara då det kommer till sin egen familj. Jag är utbildad distriktssköterska och har innan dess jobbat som sjuksköterska i några år. Men då de hände nåt med mina egna barn eller mina fyrbenta älsklingar blir jag bara så osäker. Som idag tillexempel skulle jag klippa Fiddes klor som jag har gjort så många gånger, men idag blev det lite för långt in så han blödde. Jag vet att det kan hända så och att det slutar efter ett tag och att det oftast inte är nå bekymmer för hunden. Men nu hände det när jag klippte och på min hund. Jag kände mig så skyldig och måste ringa och kolla med en annan hundägare hur länge det skulle kunna blöda och om hunden kunde få ont.

Så inte så mycket klokare än en icke utbildad då det gäller min egen familj. Nu har det iallafall slutat blöda och vovven ligger här lugnt och myser. Ha en bra dag imorgon och va rädd om er Kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar