söndag 20 november 2011

Söndag

Söndag och man är helt klart lite trött idag efter en heldag igår med tjejerna. Vi var ett stort gäng som träffades typ 1992 som festade och umgicks och som sedan har hållet ihop alla år. Nu för tiden bor vi på olika ställen av landet och de flesta av oss har familjer och det blir inte så ofta som vi träffas men minst en gång per år tar vi en hel dag och umgås och det gjorde vi igår.

Det var Zumba som startade upp dagen och gissa om man man fick känna att man var stel:-) sedan bastu och mys. Efter vart det gemensam middag, lekar och lite smått och gott att äta och dricka. Sedan begav vi oss ut på stan för lite dans. En kanon dag.
Så nu är man lite trött och myser med min familj.

Om en vecka är det ju advent och vi har förberett lite inför det då vi jobbar hela vecka och är borta hela till helgen då min man och jag skall iväg på en romantisk helg utan barn.
Vi ska bo på hotell, mysa, få massage och gå på spa och avslutar med en go middag. Ska bli så skönt att få åka iväg bara vi två utan barn för det behöver man ibland. Ja våra bästa vänner Morgan och Carina ska också iväg med oss och mysa så det blir både romantik och umgänge och massor med skratt ett lyckat recept för hälsan tycker jag.

Ibland pendlar ju ens känslor för den man är ihop med. Ibland är man bara som vänner, man lever mer eller mindre på sidan av varandra och livet rullar på, och sen så kommer det ibland lite små pirr och ibland så är man bara så kär. Det sistnämnda är det jag upplever nu och jag bara är så glad att jag har min fantastiska och underbara man som älskar mig så mycket. Ja han är inte den romantiska kille som kommer med blommor särskilt ofta utan han är romantisk på andra sätt som att han går ut och varmkör bilen innan jag ska iväg på jobbet och andra såna saker och jag är så lycklig att han är min man:-) Vi har snart varit gift i 8 år. Tänk va fort tiden rinner iväg.
Ha det bra mina vänner och va rädd om er Kram jessica


2 kommentarer:

  1. Vad fint du skriver om din man, härligt med kärlek!

    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Vad fint du skriver!

    Låter som kärlek!

    Och jösses vad härligt att åka i väg så där...det drömmer jag om, kanske efter jul?!

    Kram Mariette

    SvaraRadera