torsdag 12 januari 2012

Vilken kväll


Vilken otrolig kväll detta har varit. Jag har varit iväg på en annorlunda musikupplevelse kan man väl säg. Jag har varit iväg på en stödgala.
Ja en stödgala för en man vid namn Ernst Bollden. Han är en enormt stor idrott man med 8 os guld tror jag i bordtennis. Ja en man som är känd i många länder för sina idrotts presentationer. Ja en man som jag med andra ord inte borde känna till med tanke på att jag inte allas hänger med i idrotten. Men nu råkar han komma från vår lilla stad och då vet jag vem han är:-)

Ja han är som sagt en duktig idrottsman som har vunnit många tävlingar inom handikappidrotten, men idag handlade det inte om hans som idrotts man utan som cancer sjuk man.
Han har en urinblåser cancer som inte kan bottas här i Sverige i nuläget, då de ej pågår såna studier som ev skulle hjälpa honom. Så nu har hans fru och vänner sökt andra vägar och i usa pågår tydligen sån t cells studie som skulle kunna hjälpa honom. Men för detta behövs pengar och idag har det varit stöd gala. Vilken härlig stämning vilken kärlek och vilken välvilja det var på galan.
Otroligt fint var det och väldigt trevligt och emellan åt lite tungt. Men jag rekommenderar er varmt att gå in och läsa på hans blogg www.ernstbollden.blogspot.com å läsa hans och hans fru tankar kring livet och cancersjukdomen.
Ta hand om er kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar