torsdag 2 juli 2009

Min stackars dotter........

Ja på förmiddag skulle min dotter cykla hem efter att ha sovit över hos sin kompis, telefonen ringer här hemma och min dotter grina och säger åt mig att komma hon har ramlat.

Jag hoppar in i bilen, springer den sista biten på cykel vägen ser en blodig tjej med blod i ansiktet på armar och ben fy vilken syn.
Efter en snabb undersökning vet jag att inget är brytet men det gör ont, överallt.
Väl hemma igen ska jag försöka tvätta och plåstra om alla skrap sår hon fått, tur att hon hade hjälm iallafall.

Så det var som en mardröm att komma springande, höra henne gråta, och se allt blod.
Men som tur var det ett litet jack vid ögonbrynet som blödde och inge allvarligare plus ett stort antal skrubbsår.
Men uff vad det såg ut jag tror mitt hjärta stanna och min hjärna gick på högvarv för att tänka ut allt som kunde ha hänt sjuksköterska som man är.
Ja så här ser hon nu ut med alla plåster har förhoppningsvis fått till det på ögat så att hon ej får ett för stort ärr när hon blir större

å på det andra benet blev hon omplåstrad igår av min vän Carina då hon också ramlade så nu ser hon ut som jag vet inte vad. Hon har typ bara ryggen kvar att slå nu

5 kommentarer:

  1. Hej, Jessica!

    Nä, men stackars lilla flicka. Tur att det inte var värre. Så fort det är blod inblandad så ser det ju alltid värre ut. Men man får ju alltid panik när ens barn skadat sig på något sätt. Men hon ser så söt glad ut på bilden.
    Åh, vad fin dammen blev. Hit med den BUMS tack, hahahaha.

    Hoppas att ni njuter av den fina sommaren. Och regn, känns som det behövs nu.

    Ha det gott

    Kram Inka

    SvaraRadera
  2. Oj, vad ont det måste ha gjort....hälsa till henne från oss!
    Jag har semester nu i 6 veckor vi kanske hinner ses? :)
    kram Anki

    SvaraRadera
  3. Oh Jessica, your daughter is very beautiful even if injured! I understand you was afraid! But she'll recover very soon!
    Best wishes
    Vale

    SvaraRadera
  4. Ibland är det tur med en mamma som vet hur man ska plåstra om...hoppas hon blir bättre snart.

    SvaraRadera
  5. hejsvejs....har aldig vart här förr...så mysigt så...men stackars dottern då..såg inget kuligt ut alls ju!!

    TREVLIG SOMMARHELG!
    ♥Kramar Millan♥

    SvaraRadera