lördag 7 februari 2009

Fruktfat.



En annolunda frukt fat eller, ja man kan ju använda kakfaten till många olika saker och det här har jag min till. Tycker det både är praktiskt och snyggt.
Det brukar vara lite mer variation på frukte men just nu är det äpplen som gå hårt åt här hemma så därav att vi laddat upp med äpplen, för man ser ju gärna att barnen äter frukt.
Särskilt då mina är dårlig på grönsaker liksom sina förälrar hihi.
Ja då har vi varit ute denna härliga söndagsförmiddag och skottat snö och skottat snö det har kommit en hel del.
Vilket är underbart för barnen då dom kan göra snöborg, tunnlar snögubbar mm.
Sen kan man ju åka längdskidor, slalom och skriskor så det finns en massa barnen kan göra ute tack vare snön.
Men för min del kan det komma bara lite till så skrottet på gården göms riktigt i snön och sen kan det vara bra. Å att det får ligga kvar fram till i april och att det då tinnar bort och att man får en fin varm och härlig vår.
Så man slipper regn, lera och sånt tråkigt, jag gillar då det direkt går från vinter till vår.
Å sen sommarnen kan vara lång och varm så man kan vara ute på kvällarna och grilla och mysa. Gärna utan mygg men det kommer ju aldrig ske då man bor mitt i skogen typ.
Men men man kan ju drömma.
Jag får en försmak av min sommar dröm på tisdag för då åker jag och min man till solen en vecka, bara vi två och det känns så skönt att bara vara jag och inte hela tiden vara mamma.
Ja det var väl allt från mig denna gång ha en fortsatt bra dag och en underbar nästa vecka.
Kram

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Tack för den gulliga kommentaren på bloggen =)

    Vad mysigt att åka till värmen! Ja, ibland måste man ta sig lite vuxentid också, utan barn!

    Ha så trevligt i solen!
    Kram "S"

    SvaraRadera
  2. Oh, va avundsjuk jag blir på er som får åka till solen! Det är exakt vad jag skulle behöva nu. Ha det sååååå mysigt. Kramen

    SvaraRadera