fredag 29 maj 2009

Ikea shopping

Idag skinner solen och det ska bli sommar värme i helgen så vi har bakat bullar inför ev picknick i helgen. Nu ska vi snart ut och njuta av solen.
Men här är de saker som tillkommit från när jag var på ikea.
En hylla uppe i hallen
En ny vit filt som är lurvig och go



En tavelram neraför spegeln

Å så här blev det med lite saker på den


Å från Alvas hus har jag köpt den här, förbereder mig för då barnen kommer i tonåringen och bara säger och hihi
Ha en underbar helg kram jessica




5 kommentarer:

  1. Vilka fina saker du hittade! Så fint pyntat. I dag ser det ut att vara toppenväder, ha ännu inte kommit ut. Men snart..ler. Ha det så gott. Kram Lenita

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni får en härlig dag ute i det superfina vädret. Ses i morgon på kalaset.
    Och vilka fin fina saker du köpt och tavellisten vart ju kanon bra under spegeln.
    Ha en bra dag.
    Kramisar Carina

    SvaraRadera
  3. Ja du är ju för rolig du :-))
    Jättefint med tavellisten under spegeln ... ser verkligen ut som om den funnits där hel tiden.
    Ha en fin helg
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Så fint ni har det och vad mysigt med picnick. Det skulle jag gärna vilja hinna med men tyvärr ska min sambo måla hus hos sina föräldrar.

    Ang bokstäverna, jag säljer dem för 40:-st + porto. Tillverkar på beställning så det tar ett tag till leverans eftersom jag har många beställningar just nu.

    SvaraRadera
  5. Beträffande /r/ träning gör ni helt rätt just nu. Det är jättebra att utgå från /l/ för att barnet ska hitta rätt plats i munnen. Men sedan handlar det även om att öva upp snabbheten i tungan vilket krävs för uttal av /r/. Öva gärna mkt genom spel, det vill säga inför barnets tur ska han först göra övningen innan han får spela. För att öva upp snabbheten tränar jag /td/ ord. Det innebär att barnen istället för att uttala troll säger tedoll, träd blir tedäd, tråd-tedåd, trumma-tedumma. Barnen får uttala varje ord tre ggr, dvs tedumma, tedumma, tedumma.

    Känner att detta blev väldigt krångligt, hoppas att du förstår ngt vad jag menar annars kan du maila mig.

    Kram Ida
    OBS Man brukar säga att de svåra ljuden vilket innefattar /r/ ska vara etablerade i 7 årsåldern. Alltså är inte din pojke sen utan ljudet kan mkt väl komma spontant.

    SvaraRadera