torsdag 28 maj 2009

loppis fynd

Solen skinner idag och jag och barnen är ledig och vi ská bara ta det lungt, ska ut och fylla dammen med vatten hihi.
Sen ska jag väl städa nerevåningen men bara lite lätt då barnen ska iväg på dagis på onsdag. Extra då yngsta sonen skall skolas över på mellersta sonens avdelning så då får jag en hel dag som jag kan stor städa på Men här är ett kort på prylhyllan jag hittat på loppis åt min dotter

Även den hät kannan köpte jag där
Tallrikhyllan måla jag om till vit och så här blev den


Å sist den här glaskupan och fatet, kupan ska jag ha till något annat och fatet ska jag ha ljus på men då vi ej har varit till usa än får det stå som det är nu.
ja det var mina loppis fynd som jag gjorde då vi besökte Stina med bloggen Hemma på landet, igår var jag på ikea och jag ska knäppa kort på mina nya inköp där idag så dom kommer kanske imorgon. Ha en underbar dag kram jessica



8 kommentarer:

  1. Haha...nää det är en HAN...den där läraren.*fniss*

    Vad fint det blir. Tallrikshyllan blev superbra.:-) Kramis gumman

    SvaraRadera
  2. Vilken fin glaskupa!! Hittade du den på loppis?? Jag är alltid på olika loppisar men någon sådan fin kupa har jag aldrig hittat :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej svejs!

    Vilka fina loppisfynd du gjort. Visst är de fina de där typsnitts-kasten? (hyllan till din dotter).
    Hur går det med dammen? Är den klar? Snälla kan du inte sätta in bilder?

    Jag skulle också behöva storstäda...urk. Men man vill ju vara på humör också.


    Ha det bra

    Kram Inka

    SvaraRadera
  4. Men så ljuva fynd du gjort! Grattis! Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Oj vad mycket fina fynd du gjort!
    Städa ja ... där sa du nåt ... skulle verkligen behövas här också ... men ... det får vänta till en anna dag :-)
    Ha en fin helg
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vad fick du ge för den fina vita kannan?!

    Älskar dina termosar också!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Tack för den rara kommentaren inne hos mg. Tycker att din blogg är jättemysig. Kikar in igen.
    Kram Ida

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Önskar dig en trevlig helg också!
    Gillar termosarna!

    Kram Camilla

    SvaraRadera