torsdag 19 mars 2009

Bilbolaget my ass

Å vad jag är irriterad, det kokar i mig. Min man har ansökt om föräldrar ledigt i sommar så barnen får sommarlov och vara tillsammans med sin pappa.

Jag var ledig förra somman och det var alltså min mans tur i år.
Han lämna in ansökan i god tid och nu kommer hans chef och säger att han inte kan vara pappaledig.
Dom har väl inga rättigheter att neka så går vi vidare kan han vara ledig men vad är det för sätt.

Då jag var ledig förra året vart det 4 månader nästan då jag tog ut semester också och inte ett ont ord kom från min chef.

Jag blir så irriterad, iställe för att uppmuntra sin personal att ta pappaledig, kommer dom med hot och gör allt för att dom inte ska ta ut pappaledighet. Det finns ju dagis har min man fått höra.
Men han kommer gå vidare för det är ju hur galet som helst att inte ha en vikarie som kan hoppa in nu när det finns så många som är arbetslösa och tänk om nån skulle bli sjukskriven på bilbolaget vad ska dom göra då.

Nä fy fan säger jag för personalpolitiken på bilbolaget

2 kommentarer:

  1. Hej, svejs!

    Nä nu blir jag förbannad. Det är klart att han ska ha pappaledigt. Vilken grottmänniska kan neka honom det. Och vaddå att det finns dagis. Men det handlar väl inte om det? Det handlar väl om att han vill umgås med sitt barn såklart. Hälsa din sambo att han är bra att han vill vara en god far. Ni får kämpa på med detta. Jag skulle inte heller ge mig. Men du, be honom ringa facket.

    Förresten, vad fint du gör.


    Kram Inka...och Lycka till gumman

    SvaraRadera
  2. Men nu får de ju bara ge sig. Vad håller de på med på detta ställe. O vad man alltid har hört får de ju inte neka pappaledighet. Hade det varit semester en sak men pappaledighet. Det ser ju inte bra ut utåt för bilbolaget om de börjar på så här. Men håller med Inka att ta kontakt med facket så blir det nog andra bullar. Stå på er.
    Hoppas allt är bra med er annars. Det vart ju ingen date för oss igår. Vi höll på med hallen för fullt.
    Ha det gott.
    Kramisar Carina

    SvaraRadera