torsdag 26 mars 2009

bullbak


Ja idag har vi bakat bullar i vår supernya bakmaskin heheh nej då det är till och med äldra än mig å jag är 33 år hehe. Jag har fått den av min mans mormor och den fungerar jätte bra men är tung som bara den och ful som stryck vill ha en ny men den här får väl vi ha så länge den fungerar och det kan ju vara några år till.


Här har jag mina medhjälpare den mellersta ville inte vara med och baka bullar då han gillar att göra muffins hihi men dom två andra ville vara med

Så nu ska vi snart festa på nybakta bullar och mjölk ha det bra kram


10 kommentarer:

  1. Alltid gott med nybakta bullar! När jag var liten drack jag alltid mjölk till o än i dag väcks det minnen när man gör så :) Duktiga medbakare har du också! Ha det gott. Kram Lenita

    SvaraRadera
  2. Ja det var en häftig maskin ... riktigt retro ju :-)
    Kan se de små godingarna sitta där och mumsa på bullarna efter väl utfört arbete ... det är väldigt lyckligt lottade barn som har en mamma som tar sig tid att baka med dem!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Men vad det såg gott ut. Men tycker det är lite fusk med bakmaskin fast en annan lever ju på stenåldern och rör degen när ja ska göra bullar. Må så gott. Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Bullarna ser supergoda ut!Kram susanne

    SvaraRadera
  5. Visst är det roligt att baka med barnen..jag tycker det är så enkelt och roligt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Vilka mumsiga bullar och så festliga de blev i de pastellfärgade bullpappren.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Mums vad gott!

    Jag önskar att jag vore en sån där härlig bull-mamma jag också... :)
    Jag lyckas att baka ungefär en gång om året till lilltjejens födelsedag. Oftare en så blir det inte tyvärr... Finns ju inget goare en nybakade bullar!

    Kram från Jenny

    SvaraRadera
  8. Glömde skriva Jenny från butiken Madame Petité... :) Kram igen

    SvaraRadera
  9. Vilka goda, och vilka goa ungar.:-) Kram

    SvaraRadera
  10. hejsan
    Jag blev så jäkla full i skratt när jag såg din bakmaskin...'
    Jag har en exakt lika, ful som f.. och tung
    ska vi inte fixa oss en varsin kitchen aid eller ?? :)
    ha en trevlig helg lolla
    www.lollashus.blogg.se

    SvaraRadera