torsdag 26 mars 2009

en beslutsam ung man

Ja min yngsta är en beslutsam man, då hans rum var babyrum till alla och han nu har fått haft det själv var det dax att fixa till det.
Vi var ner till våra vän Carina och kolla hur deras förvandling av hemmet fortgår och då dom hade målat om älsta sonensrum ville min son också ha ett blått rum.
Jag ville ju ha vit och tänkte nu kanske mamma kan få som hon vill och ha detaljer med färger men det gick inte han skulle ha blått på väggen.
Så han fick då en fondvägg som var mörkblå.

Så det har varit lite pussel då vi måsta riva ner bården och sen måla väggarna då det är strukturtapet.
Sen målade vi skrivbordet och bordet brevid sängen, har bytt byrå med mig då den är större och vi ska måla bokhyllan.
Sen ska vi ev ta ut garderoben då den är för stor för rummet oh ersätta den med en mindre. Den syns inte på korten men tar man bort den stora kan man möblera lite bättre hoppas jag. Så det är det som står på tur idag och så ska vi baka bullar.

Ha det bra kram

2 kommentarer:

  1. Skilnad blev det!!!
    Ibland har de små liven stark vilja och ger sej inte i första taget, skall själv måla en ljusrosa fond vägg i dotterns rum.

    Ha en bra dag!! Canilla.

    SvaraRadera
  2. Det blev så bra så! För ett halvår sedan gjorde vi om i dotterns rum. Hon ville ha en färg o jag övertalade henne till något ljusare :) Vitt med en fondvägg av blommor i ljusgrått, vitt o en aning silver. Blev jättefint och det tyckte dottern också till en början. Men nu trivs hon inte alls där, är inte alls mycket i sitt rum. Hon tycker det är en kall känsla där. Sååå nu har jag lärt mig, att hur det än är så är det ändå dottern som ska vistas i det där rummet, inte jag :) o vår dotter hon vill ha lite färg... så någon gång blir det ommålning kan jag tänka mig :) Ha det så gott. Kram Lenita

    SvaraRadera